Rola bibliotekarzy akademickich w podnoszeniu kompetencji informacyjnych studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Ewelina Jaworowska , Magdalena Haryłek

Abstract

The paper describes the characteristics of information literacy education, as well as its connections with the academic libraries. Both the concept of information literacy and various ways of its development among students of higher education schools, are discussed. E-learning is presented as one of the methods. Authors also describe the offer of diverse training and tuition, provided by the Main Library of the Wrocław University of Economics.
Author Ewelina Jaworowska (ML)
Ewelina Jaworowska,,
- Main Library
, Magdalena Haryłek (ML)
Magdalena Haryłek,,
- Main Library
Other language title versionsThe role of academic librarians in raising the information competences of students of the Wrocław University of Economics
Journal seriesBibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy, ISSN 1734-6576, e-ISSN 2084-5464, (0 pkt)
Issue year2018
Vol52
No2
Pages136-145
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishkompetencje informacyjne, e-learning, biblioteki akademickie, zajęcia dydaktyczne
Keywords in Englishinformation literacy, e-learning, academic libraries, didactic classes
Abstract in PolishW artykule omówiono czym charakteryzuje się edukacja informacyjna oraz jaką rolę pełnią w niej biblioteki akademickie. Scharakteryzowano czym są kompetencje informacyjne oraz w jaki sposób są one rozwijane wśród studentów uczelni wyższych. Jako jedną z metod przedstawiono e-learning. Autorki opisały również ofertę szkoleniową Biblioteki Głównej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
URL https://sbc.org.pl/dlibra/publication/386240/edition/364001/content?ref=desc
Languagepl polski
Score (nominal)5
Score sourcejournalList
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back