Możliwości wykorzystania wizerunku znanych osób w kampaniach promocyjnych miast i regionów turystycznych

Piotr Zawadzki

Abstract

The purpose of the article is to illustrate the possibility of city promotion using a nonstandard form, i.e. celebrity endorsement. The introduction presents problems of territorial marketing and its influence on the development of territorial units. Next the author discussed a cities and regions tourist product and its promotion possibilities. Apart from the traditional promotion tools also non standard forms of city promotion were presented. The author also discussed the essence of activities related to celebrity endorsement as well as the examples of this promotion component application in Poland. The final part of the article presents activities referring to celebrity endorsement based on the example of Jelenia Góra.
Author Piotr Zawadzki (EMaT / DMaTM)
Piotr Zawadzki,,
- Department of Marketing and Tourism Management
Other language title versionsPossibilities of using image of famous people in advertising campain of towns and tourism regions
Pages178-188
Publication size in sheets0.5
Book Matusikova Daniela (eds.): Turizmus ako vynimocna multidisciplinarna sfera, 2015, Bookman, s.r.o., ISBN 9788081651014, 195 p.
Keywords in Polishpromocja, promocja miasta, niestandardowe formy promocji miast i regionów, celebrity endorsement
Keywords in Englishpromotion, city promotion, nonstandard forms of cities and regions promotion, celebrity endorsement
Abstract in PolishW artykule zaprezentowano możliwości promocji miast i regionów turystycznych przy wykorzystaniu niestandardowej formy jaką jest celebrity endorsement. Na wstępie artykułu przedstawiono problematykę marketingu terytorialnego oraz jego wpływu na rozwój jednostek terytorialnych. W dalszej części autor przedstawił produkt turystyczny miast i regionów, a także możliwości jego promocji. Oprócz tradycyjnych narzędzi promocji zaprezentowano także niestandardowe formy promocji miasta. Autor zaprezentował istotę działań z zakresu celebrity endorsement, a także przykłady zastosowania tego elementu promocji w Polsce. Końcowej części zaprezentowano działania związane z wykorzystaniem wizerunku znanej osoby na przykładzie Jeleniej Góry.
Languagepl polski
Score (nominal)0
ScoreMinisterial score = 0.0, 20-08-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back