Verification of use the cognitive agents for users’ opinions analysis related to e-banking

Marcin Hernes , Anna Chojnacka-Komorowska , Kamal Matouk

Abstract

Dynamic development of e-banking caused extremely difficult to make a choice, by individual user, which services to use. In cyberspace it is possible to find many opinions about these services, but their reading, objectively evaluating and comparing them with each other is very time consuming and subject to high possibility of error or not find major reviews in terms of decision making by user. It is therefore necessary to automated processing of unstructured knowledge (in particular customer opinions) associated with e-banking. The purpose of this paper is to analyze an unstructured knowledge processing capabilities in the area of e-banking using cognitive agents.
Autor Marcin Hernes (IE / INE / KRCI)
Marcin Hernes
- Katedra Rachunkowości, Controllingu, Informatyki i Metod Ilościowych
, Anna Chojnacka-Komorowska (IE / INE / KRCI)
Anna Chojnacka-Komorowska
- Katedra Rachunkowości, Controllingu, Informatyki i Metod Ilościowych
, Kamal Matouk (IE / INE / KRCI)
Kamal Matouk
- Katedra Rachunkowości, Controllingu, Informatyki i Metod Ilościowych
Tytuł czasopisma/seriiInformation Systems in Management, ISSN 2084-5537, (B 5 pkt)
Rok wydania2017
Tom6
Nr2
Paginacja97-108
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.55
Słowa kluczowe w języku angielskimE-banking, Cognitive Agents, Unstructured Knowledge Processing
URL http://ism.wzim.sggw.pl/wp-content/uploads/ISIM_6_2_2017.pdf
Języken angielski
Punktacja (całkowita)5
PunktacjaPunktacja MNiSW = 5.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót