INGLOT cosmetics as an example of a successful international marketing strategy

Karolina Sikora

Abstract

This article’s main focus is the characteristic of the Polish make-up company INGLOT Cosmetics and its international marketing strategy. The article covers such aspects as international marketing and its elements, including the so called 4Ps. The article also presents international marketing strategies used by INGLOT Cosmetics. The main conclusions are as follows: INGLOT Cosmetics’ international marketing strategy is unconventional, innovative and based on long-term relationshipbuilding with the clients and business partners. A long tradition of putting the customer first, offering great quality products for reasonable prices and adapting to various markets has earned the company a base of loyal clients.
Author Karolina Sikora (WUE)
Karolina Sikora,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsINGLOT Cosmetics jako przykład udanej strategii międzynarodowego marketingu
Pages20-29
Publication size in sheets0.5
Book Kuźmińska-Haberla Aleksandra, Bobowski Sebastian (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957098, 132 p.
Keywords in Polishmarketing międzynarodowy, strategia marketingowa, 4P
Keywords in Englishinternational marketing, marketing strategy, 4Ps
Abstract in PolishGłównym celem artykułu jest charakterystyka INGLOT Cosmetics – polskiej firmy produkującej artykuły do makijażu – i jej strategii międzynarodowego marketingu. W artykule uwzględniono takie aspekty, jak marketing międzynarodowy i jego elementy, w tym tzw. 4P. W artykule zawarta jest także analiza strategii marketingowych użytych przez INGLOT Cosmetics. Główne wnioski są następujące: międzynarodowa strategia marketingowa INGLOT Cosmetics jest niekonwencjonalna, innowacyjna i bazuje na budowaniu wieloletnich relacji z klientami i partnerami bizneso- wymi. Długa tradycja dbania o klienta, oferowania świetnej jakości produktów w rozsądnych cenach i adaptacji do różnorodnych rynków pozwoliła firmie na zdobycie dużej bazy lojalnych fanów.
Languageen angielski
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back