Wybrane międzynarodowe trendy konsumenckie w XXI wieku

Sara Kaczmarczyk

Abstract

Consumer trends are constantly changing and they are a challenge for enterprises, that is why consumers’ needs have to be studied to match a product. Choosing the right tools and technologies is very important. This article aims to show examples of current international consumer trends such as organic products and geolocation and a presentation how enterprises want to get clients and how clients react. The first part of the paper presents definitions of a consumer behaviour and what elements influence his behaviour. The second part is about organic products and their dynamically developing market. The next part discusses a relatively new technology which is geolocation. It combines the concept of location-based marketing,
Author Sara Kaczmarczyk (WUE)
Sara Kaczmarczyk,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsSelected international consumer trends of the 21st century
Pages11-17
Publication size in sheets0.5
Book Bobowski Sebastian, Kuźmińska-Haberla Aleksandra (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957388, 122 p.
Bobowski_Kuzminska-Haberla_Ekonomia_i_miedzynarodowe_stosunki_gospodarcze.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in Polishzachowania konsumentów, trendy, klient, przedsiębiorstwo
Keywords in Englishconsumer behaviour, trends, client, enterprise
Abstract in PolishTrendy konsumenckie stale się zmieniają i stanowią wyzwanie dla przedsiębiorstw, dlatego należy badać potrzeby klientów, aby odpowiednio dopasować produkt. Ważny jest dobór właściwych narzędzi marketingowych lub rozwiązań technologicznych. Celem niniejszego artykułu było przedstawienie przykładów obecnych międzynarodowych trendów konsumenckich – produktów ekologicznych oraz technologii geolokalizacji, zaprezentowanie, w jaki sposób przedsiębiorstwa chcą pozyskać klientów i jak reagują wymagający konsumenci. W pierwszej części artykułu zostały przedstawione definicje zachowania konsumenta oraz elementy, jakie mają wpływ na jego zachowanie. W drugiej części omówiono trend, jakim są produkty ekologiczne – wspomniano o prężnie rozwijającym się rynku produktów ekologicznych. W kolejnej części została przedstawiona stosunkowo nowa technologia – geolokalizacja, z którą łączy się pojęcie marketingu opartego na lokalizacji.
Languagepl polski
File
Kaczmarczyk_Wybrane_miedzynarodowe_trendy_konsumenckie.pdf 725,02 KB
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back