Trudności w projektowaniu oraz efekty implementacji programów lojalnościowych w działalności biur podróży w Polsce

Izabela Michalska-Dudek

Abstract

The article presents the assessment of the difficulty of designing and the effects of implementing loyalty programmes in the marketing activities of travel agencies. The research was carried out among 290 entities. The conducted research shows that more than two thirds of travel agencies use loyalty programmes, and nearly half of them are fully satisfied with the effects of this tool. However, both planning and application of loyalty programmes are not simple tasks. Managers responsible for marketing activities in travel agencies recognised the choice of IT tools and solutions, planning the programme and making the decision to implement it as the most difficult issues in implementing loyalty programmes.
Author Izabela Michalska-Dudek (EMaT / DMaTM)
Izabela Michalska-Dudek,,
- Department of Marketing and Tourism Management
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2017
No6 (371)
Pages225-235
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishprogram lojalnościowy, lojalność, biuro podróży
Keywords in Englishloyalty programme, loyalty, travel agency
Abstract in PolishW artykule przedstawiono ocenę stopnia trudności projektowania oraz efektów implementacji programów lojalnościowych w działalności marketingowej biur podróży. Realizacji celu badawczego posłużyły wyniki badań przeprowadzonych wśród 290 podmiotów w Polsce. Wyniki badań wskazują, iż ponad 2/3 biur podróży stosuje programy lojalnościowe, a blisko połowa z nich jest w pełni usatysfakcjonowana z efektów tego narzędzia. Jednak projektowanie i wdrożenie programów lojalnościowych nie należą do prostych zadań. Menadżerowie odpowiedzialni za działania marketingowe w biurach podróży za najtrudniejsze kwestie w implementacji programów lojalnościowych uznali wybór narzędzi i rozwiązań IT, planowanie programu oraz samą decyzję o jego wprowadzeniu.
Languagepl polski
Score (nominal)12
ScoreMinisterial score = 12.0, 20-08-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back