Trends, opportunities and threats within modern fashion marketing and advertisement

Maksymilian Kurnicki

Abstract

The purpose of the article is to illustrate and evaluate the effects social media has on the apparel industry, furthermore the article examines changes in marketing trends occurring in modern society, examining the importance of the newly emerged engaged customer. Consisting of primarily distinguished as distant aspects of one bigger industry, the article illustrates linkages between all aspects of the apparel industry, summarizing how they overlap. Modern day technological and social innovations equipped business with a high density of opportunities, however, these tools are of dual nature, and act as threats upon the same time. Providing a mix of theory and practice from the fields of business and marketing, the article evaluates the nature of the 21st century apparel industry.
Author Maksymilian Kurnicki (ES / DIER)
Maksymilian Kurnicki,,
- Department of International Economic Relations
Other language title versionsTrendy, możliwości rozwoju i zagrożenia widoczne w ramach nowoczesnego marketingu i reklamy w modzie
Pages9-19
Publication size in sheets0.5
Book Kuźmińska-Haberla Aleksandra, Bobowski Sebastian (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957098, 132 p.
Keywords in Polishmarketing, media społecznościowe, moda, branża odzieżowa, handel
Keywords in Englishmarketing, social media, fashion, apparel industry, retail
Abstract in PolishCelem artykułu jest zilustrowanie i ocena wpływu mediów społecznościowych na branżę odzieżową, ponadto autor analizuje zmiany trendów marketingowych zachodzących we współczesnym społeczeństwie, analizując rolę zaangażowanego klienta. Artykuł ilustruje powiązania między wszystkimi aspektami przemysłu odzieżowego, podsumowując sposób, w jaki nakładają się one na siebie. Innowacje technologiczne i media społecznościowe zapewniają dużo możliwości rozwoju dla firm, ale stanowią także spore ryzyko wynikające z ich obecności. Łącząc wiedzę teoretyczną i praktyczną, dotyczącą przemysłu odzieżowego, autor ewaluuje naturę przemysłu odzieżowego w XXI wieku.
Languageen angielski
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back