Czynniki wpływające na logistyczną obsługę klientów w trans¬porcie pasażerskim w Polsce

Daniel Gricer

Abstract

Logistics Customer Service (LCS) relies on individual opinion about companies, Detailed analysis of elements of activity and confronting results with expectations, may bring a new positive direction for a policy changes within the company. Logistics Customer Service should be actualized constantly. The choice and pleasure of clients have significant influence on the functioning of the firm and impact its future. The Polish market of passenger transportation is currently a more and more focus on customer due to the growing competition and new players. The main purpose of this article is research of the factors which are influencing customer satisfaction level and reasons for choosing a particular transporter. Then gathered results are used for the analysis of LCS of three currently operating transporters: PKP Intercity, Flixbus and LOT Polish Airlines. Based on this information conclusions are drawn which should prove the importance of LCS in creating a prosperous enterprise.
Author Daniel Gricer (WUEB)
Daniel Gricer,,
- Wroclaw University of Economics and Business
Other language title versionsFactors influencing the logistics customer service in passenger transport in Poland
Pages21-32
Publication size in sheets0.55
Book Szozda Natalia, Pawłowska Marta (eds.): Logistyka i transport, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2020, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376958019, 88 p.
Szozda_Pawlowska_Logistyka_i_transport.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in Polishlogistyczna obsługa klienta, transport pasażerski, PKP Intercity, Flixbus, Polskie Linie Lotnicze LOT
Keywords in EnglishLogistics Customer Service, passenger transportation, PKP Intercity, Flixbus, LOT Polish Airlines
Abstract in PolishLogistyczna obsługa klienta (LOK) uwzględnia poszczególne założenia firmy odnośnie do świadczonej usługi przewozowej. Głęboka analiza elementów swojej działalności i konfrontacja jej wyników z oczekiwaniami klientów może przynieść pozytywne dla przedsiębiorstwa kierunki zmian. Logistyczna obsługa klienta powinna być zatem stale aktualizowana, gdyż daje możliwość postrzegania usługi z perspektywy klienta. Celem pracy jest zbadanie czynników wpływających na zadowolenie pasażerów z podróży oraz tego, co skłania ich do wybrania danego przewoźnika. Otrzymane wyniki wykorzystano do analizy działania LOK trzech przewoźników; są nimi: PKP Intercity, Flixbus oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Na tej podstawie będzie można wyciągnąć wnioski i udowodnić wpływ LOK na kształtowanie dobrze działającego przedsiębiorstwa.
Languagepl polski
File
Gricer_Czynniki_wplywające_na logistyczna_obsługe_klientow.pdf 255,81 KB
Score (nominal)20
Score sourcepublisherList
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back