Rebranding - Determinants and Meaning in Higher Education

Barbara Mróz-Gorgoń , Grzegorz Szymański

Abstract

The main aim of the article is to determine the marketing communication of the rebranding processon the example of higher education institutions in the context of thier activities, and its meaning for the students. The cognitive task is to explore the mechanisms and results of brand image management (in terms of marketing) of the surveyed organisations, including: corporate identity, as well as their offering, promotions, and other relevant factors (including marketing strategy elements such as CSR).
Author Barbara Mróz-Gorgoń (ES / IM / DPM)
Barbara Mróz-Gorgoń,,
- Department of Principles of Marketing
, Grzegorz Szymański
Grzegorz Szymański,,
-
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2018
Vol4
No375
Pages169-176
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishstrategie brandingu, rebranding, badania marketingowe, szkolnictwo wyższe
Keywords in Englishbranding strategies, rebranding, marketing research, higher education
Abstract in PolishGłównym celem artykułu jest określenie komunikacji marketingowej w procesie rebrandingu na przykładzie placówek szkolnictwa wyższego w kontekście ich działalności oraz jego znaczenia dla studentów. Zadane o charakterze kognitywnym jest zbadanie mechanizmów i wyników zarządzania wizerunkiem marki (w kategoriach marketingu) badanych organizacji, m.in. tożsamości korporacyjnej (corporate identity), jak również ich ofert, promocji i innych istotnych czynników (wliczając w to elementy strategii marketingowej, takie jak CSR).
Languageen angielski
Score (nominal)12
ScoreMinisterial score = 12.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back