The role of culture in negotiation process with Chinese business partners

Adriana Tarnowska

Abstract

Celem niniejszego artykułu jest rozpoznanie zasięgu wpływu kultury na proces negocjacji na podstawie chińskiego stylu biznesu. Przedstawiono pojęcie negocjacji oraz podkreślono znaczenie wpływu kulturowego na sposób prowadzenia rozmów biznesowych poprzez zaprezentowanie różnych typologii kultur. Wyszczególniono podstawy, wartości oraz zwyczaje chińskiego stylu negocjacji. Analiza przedstawiona w artykule potwierdziła, że czynnik kulturowy jest istotnym elementem wpływającym na podejście do procesu negocjacji. Wrażliwość na różnice kulturowe jest szczególnie ważna w odniesieniu do negocjacji w Chinach, gdzie kultura ma istotny wpływ nie tylko na szanowane regionalnie wartości i sposoby zachowania, ale także na sposób prowadzenia rozmów, osiągnięcie porozumienia i ogólne podejście do prowadzenia biznesu.
Author Adriana Tarnowska (WUE)
Adriana Tarnowska,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsRola kultury w procesie negocjacji z chińskimi partnerami biznesowymi
Pages30-42
Publication size in sheets0.6
Book Kuźmińska-Haberla Aleksandra, Bobowski Sebastian (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957098, 132 p.
Keywords in Polishnegocjacje, różnice kulturowe, negocjacje międzykulturowe
Keywords in Englishnegotiations, cultural differences, intercultural negotiations
Languageen angielski
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back