Koszt pozyskiwania kapitału w modelu sponsorskim crowdfundingu – analiza przypadku

Michał Krzak

Abstract

The purpose of this article was to present the expenses related to obtaining funds using crowdfunding. It was achieved by running a financial simulation of the sports company which budget was based on social funding.
Author Michał Krzak (WUE)
Michał Krzak,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsCost of capital raising in rewards based crowdfunding – case study
Pages31-40
Publication size in sheets0.5
Book Pauka Marek, Luty Piotr (eds.): Finanse, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957371, 131 p.
Pauka_Luty_Finanse_2018.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in Polishcrowdfunding, koszt kapitału, finansowanie społecznościowe, modele crowdfundingowe
Keywords in Englishcrowdfunding, cost of capital, social funding, crowdfunding models
Abstract in PolishCelem artykułu było zaprezentowanie wydatków związanych z pozyskiwaniem kapitału, jeśli wykorzystywany jest model sponsorski crowdfundingu. W artykule przeprowadzono symulację finansowania przykładowego przedsięwzięcia w branży sportowej za pomocą finansowania społecznościowego.
Languagepl polski
File
Krzak_Koszt_pozyskiwania_kapitalu_w_modelu_sponsorskim.pdf 761,98 KB
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back