Media, w tym ekonomiczne, w warunkach internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej

Julia Załozińska

Abstract

The article discusses the role played by media – that is media business taking part in the processes of internationalization and globalization of the world economy. That role might be analyzed in two different fields: the first – regarding media as a supplier of the information (regarded as the normal good) for other market players, and the second – considering media as a kind of a normal business activity – a typical enterprise which exits in order to earn money. Furthermore, the article describes the features of media in the conditions of internationalization and globalization.
Author Julia Załozińska (WUE)
Julia Załozińska,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsMedia, including the economic ones, in the conditions of internationalization and globalization of the world economy
Pages104-122
Publication size in sheets0.9
Book Bobowski Sebastian, Kuźmińska-Haberla Aleksandra (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957388, 122 p.
Bobowski_Kuzminska-Haberla_Ekonomia_i_miedzynarodowe_stosunki_gospodarcze.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in PolishW artykule omówiono rolę mediów – tzw. biznesu medialnego uczestniczącego w procesach internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej. Rola ta może być rozpatrywana na dwóch płaszczyznach: pierwszej – jako traktowanie mediów w roli dostawcy informacji, uważanej za zwykłe dobro, dla pozostałych graczy rynkowych oraz drugiej – traktowanie mediów – biznesu medialnego jako rodzaju działalności gospodarczej, typowego przedsięwzięcia funkcjonującego w celu zarabiania pieniędzy. Ponadto przedstawiono cechy mediów w warunkach internacjonalizacji i globalizacji
Keywords in Englishmedia, internationalization and globalization processes
Abstract in PolishW artykule omówiono rolę mediów – tzw. biznesu medialnego uczestniczącego w procesach internacjonalizacji i globalizacji gospodarki światowej. Rola ta może być rozpatrywana na dwóch płaszczyznach: pierwszej – jako traktowanie mediów w roli dostawcy informacji, uważanej za zwykłe dobro, dla pozostałych graczy rynkowych oraz drugiej – traktowanie mediów – biznesu medialnego jako rodzaju działalności gospodarczej, typowego przedsięwzięcia funkcjonującego w celu zarabiania pieniędzy. Ponadto przedstawiono cechy mediów w warunkach internacjonalizacji i globalizacji.
Languagepl polski
File
Zalozinska_Media_w_tym_ekonomiczne.pdf 778,46 KB
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back