Analiza kluczowych działań zwiększających ROMI w SaaS-ie

Piotr Krawiec

Abstract

Spółki działające w internecie w modelu SaaS, inaczej określanym jako model abonamentowy, operują w bardziej skomplikowanych warunkach oraz złożonym ekosystemie biznesowym niż tradycyjne firmy internetowe, nie wspominając już offline-owych przedsiębiorstwach. Szczególną uwagę kładą na to jak przekładają się wydatki marketingowe na efekty w postaci wzrostu kluczowych wskaźników marketingowych oraz biznesowych. Celem skutecznego konkurowania z innym rynkowymi graczami oraz pozyskiwania klientów, muszą stale badać, analizować oraz odpowiadać na wiele pytań związanych z marketingiem, m.in.: jak długa jest „ścieżka zakupu” dla wybranej kohorty nabywców? W których godzinach i dniach tygodnia klienci kupują najczęściej? Który kanał dotarcia do odbiorcy w przypadku konkretnej kampanii marketingowej pozwala pozyskać największą liczbę konwertujących klientów? W końcu, które obszary biznesu należy analizować, aby stale rozwijać biznes SaaS-owy i zwiększać zwrot z inwestycji w marketing - ROMI5 ? W artykule przedstawiono wyniki badań jakościowych, przeprowadzonych na podstawie wybranej polskiej firmy internetowej działających w modelu SaaS, dotyczących kluczowych czynników i działań implikujących wzrost ROMI. Celem artykułu jest określenie kluczowych czynników kształtujących i w największym stopniu wpływających na zwrot z inwestycji w marketing w internetowych spółkach działających w modelu SaaS.
Author Piotr Krawiec (WUE)
Piotr Krawiec,,
- Wrocław University of Economics
Pages239-243
Publication size in sheets0.5
Book Piech Krzysztof (eds.): Zagadnienia aktualnie poruszane przez Młodych Naukowców 13 [Dokument elektroniczny], 2018, Creativetime, ISBN 9788363058838, 297 p.
Piech_ZAGADNIENIA_AKTUALNIE_PORUSZANE_PRZEZ_MLODYCH.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in PolishROMI, Return on Marketing Investment, Customer journey, kampanie marketingowa, SaaS, spółka SaaS
Languagepl polski
Score (nominal)5
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back