Vocationally Active Students Facing the Need for Mentor Support

Agata Pietroń-Pyszczek , Magdalena Borowska

Abstract

The aim of this paper is to determine whether people who continue their education and work at the same time show the need for support from a mentor, located in their current workplace (organization). A mentor is defined as an older and more experienced employee who, in a process of intensive interpersonal exchange, provides the protégé (mentee) with support, guidelines and feedback on professional and personal development plans. We conducted the survey in a group of 421 respondents using a survey questionnaire in 2019. Based on the results obtained, it can be concluded that only one in ten respondents felt the need for support from the mentor: men more often than women declared strong attitudes in this respect; in terms of generational differences, the greatest demand was indicated by representatives of Generation Y; differences in the declared level of demand were also revealed depending on the type of secondary school completed by the respondents.
Autor Agata Pietroń-Pyszczek (Z / KPKI)
Agata Pietroń-Pyszczek
- Katedra Pracy, Kapitału i Inowacji
, Magdalena Borowska (Z / KPKI)
Magdalena Borowska
- Katedra Pracy, Kapitału i Inowacji
Paginacja2871-2882
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.55
Książka Soliman Khalid S. (red.): Education Excellence and Innovation Management: A 2025 Vision to Sustain Economic Development during Global Challenges, 2020, International Business Information Management Association (IBIMA), ISBN 9780999855141
Słowa kluczowe w języku angielskimMentoring, Corporate Mentoring, Mentor, Mentee, Graduate, Generations
Powiązany projekt[17] Program doskonałości naukowo - badawczej INTEREKON . Kierownik projektu w UEW: Ewa Stańczyk-Hugiet, , data rozpoczęcia 01-01-2019, data zakończenia 31-12-2022, w trakcie realizacji
COBN
Języken angielski
Plik
Pietron-Pyszczek_A_Borowska_M_Vocationally_Active_Students_Facing.pdf 789,48 KB
Punktacja (całkowita)70
Żródło punktacjiconferenceList
Liczba cytowań*
Pola dodatkowe
UwagaThe project is financed by the Ministry of Science and Higher Education in Poland under the programme "Regional Initiative of Excellence" 2019 - 2022 project number 015/RID/2018/19 total funding amount 10 721 040,00 PLN
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót