Kampania promocyjna w kreowaniu marki kraju na przykładzie Brazylii

Martyna Oślizło

Abstract

The article introduces the concept of nation branding (according to W. Olins model) together with the use of Integrated Marketing Communication tools in building a positive country image. The article shows the results of the research on influence of promotional campaign in the creation of nation brand (case study of Brazil and “The World meets in Brazil. Come celebrate life” campaign). The research was based on experiment which was verifying the influence of using the incentive on respondents
Author Martyna Oślizło (ES / IM / DMR)
Martyna Oślizło,,
- Department of Marketing Research
Other language title versionsPromotional campaign in the creation of national brand. Case study of Brazil
Journal seriesNauki o Zarządzaniu, ISSN 2080-6000, e-ISSN 2449-9803, (B 10 pkt)
Issue year2015
No1 (22)
Pages36-53
Keywords in Polishbranding narodowy, marka kraju, kampania promocyjna, Brazylia
Keywords in Englishnation branding, nation brand, promotional campaign, Brazil
Abstract in PolishArtykuł przybliża koncepcję brandingu narodowego według modelu W. Olinsa, opartego na czterech wektorach (turystyce, bezpośrednich inwestycjach zagranicznych, markowym eksporcie i dyplomacji publicznej), wraz z zarysem zastosowania narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej (formalnych i nieformalnych) w budowaniu pozytywnego wizerunku państwa. Analizie poddano kampanię „The Word meets In Brazil. Come celebrate life”, której głównym zadaniem było promowanie nadchodzących wydarzeń sportowych organizowanych przez Brazylię – Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014 oraz Letnich Igrzysk Olimpijskich 2016, ponadto miała ona promować Brazylię jako kraj o wyjątkowej kulturze oraz utrwalać pozytywne i znane brazylijskie cechy. Na jej podstawie przeprowadzono badanie nad wpływem kampanii promocyjnej na kreowanie marki kraju. Badanie miało formę eksperymentu, w którym sprawdzono, czy zastosowanie bodźca wpłynie na odpowiedzi ankietowanych
DOIDOI:10.15611/noz.2015.1.03
Languagepl polski
File
Oslizlo_Kampania_promocyjna_w_kreowaniu_marki.pdf 838,4 KB
Score (nominal)10
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back