Dydaktyka na kierunku „Zarządzanie”, a rozwój wiedzy i kompetencji studentów

Ryszard Kłeczek , Marek Prokopowicz

Abstract

Goal of the article is to contribute to answer to the question if organization of teaching process in Management programs at the Universities increases students both knowledge and skills. Authors have formulated four research questions that are based on the knowledge modularity and transfer concept. Method of the research consists in checking of presence of the science knowledge modules and knowledge transfer in syllabi (366 bachelor syllabi and 333 master level syllabi at three Polish universities have been checked) of Management program. Authors have found that there is a very small number of elements belonging to the particular knowledge modules present in the analyzed syllabi and that the transfer of knowledge between them is not visible. Authors suggest some improvements of Management programs at the universities based on their research results.
Autor Ryszard Kłeczek (NE / IM / KPM)
Ryszard Kłeczek
- Katedra Podstaw Marketingu
, Marek Prokopowicz (DOPR)
Marek Prokopowicz
- Dział Obsługi Projektów Rozwojowych
Tytuł czasopisma/seriiLogistyka, ISSN 1231-5478, (B 10 pkt)
Rok wydania2015
Nr2 (CD nr 2)
Paginacja1504-1509
Językpl polski
Punktacja (całkowita)10
PunktacjaPunktacja MNiSW = 0.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Punktacja MNiSW (2013-2016) = 10.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót