Communicating CSR in the Practice of Polish Companies

Przemysław Wołczek

Abstract

Communicating the information about CSR activities (and their results) taken by the company should become the standard behaviour – like informing about the release of a new product or service. In the process of communicating the company's CSR initiatives to the environment, the attention should be paid to several issues. Firstly, it is important that the company emphasizes its social commitment by adding it to its mission, vision and values. Secondly, it is also important whether the company has a CSR strategy and clearly communicates its goals. Thirdly, the company should also communicate the principles of cooperation with stakeholders in the process of implementing specific CSR activities. Fourthly, but not less important, is whether the company measures the impact of its CSR initiatives and communicates the results to the environment. This paper presents the issues associated with the CSR communication from the perspective of the practice in Polish companies.
Autor Przemysław Wołczek (NE / KZS)
Przemysław Wołczek
- Katedra Zarządzania Strategicznego
Tytuł czasopisma/seriiGSTF Journal on Business Review, ISSN 2010-4804, [2251-2888], (4 pkt)
Rok wydania2015
Tom4
Nr2
Paginacja9-20
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku angielskimCSR, communicating CSR: what, how and who to?
DOIDOI:10.5176/2010-4804_4.2.365
Języken angielski
Plik
Wolczek_Communicating_CSR_in_the_practice_2015.pdf 418,92 KB
Punktacja (całkowita)4
PunktacjaPunktacja MNiSW = 4.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Punktacja MNiSW (2013-2016) = 4.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót