Polskie marki modowe w świadomości młodych konsumentów

Barbara Mróz-Gorgoń

Abstract

Poland’s political transformations and the ever-growing globalization caused by the increased popularity of internet and social media, have led to changes in the behaviour of buyers in both the luxury goods market (haute couture) and the market for products destined for mass consumption (prêt-à-porter). The aim of this article is to present the structure and development of the Polish clothing industry and the perception of Polish fashion brands by young consumers. The conclusions of the article are based on literature studies and the author’s research.
Author Barbara Mróz-Gorgoń (ES / IM / DPM)
Barbara Mróz-Gorgoń,,
- Department of Principles of Marketing
Journal seriesZeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, ISSN 1643-7772, (B 8 pkt)
Issue year2015
Vol15
No3
Pages441-449
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishmoda, przemysł odzieżowy, wizerunek marki, świadomość marki, strategia
Keywords in English fashion, textile industry, brand image, brand awareness, strategy
Abstract in PolishZmiana ustroju w Polsce oraz pogłębiający się coraz szybciej, szczególnie za sprawą Internetu i mediów społecznościowych, rozwój globalizacji na całym świecie spowodował zmiany w zachowaniu nabywców, zarówno na rynku dóbr luksusowych (haute couture), jak i dóbr masowej konsumpcji (prêt-à-porter) w Polsce. Celem artykułu jest przybliżenie struktury i rozwoju rynku odzieżowego w Polsce oraz postrzegania polskich marek modowych przez młodych konsumentów. Wnioski zawarte w artykule sformułowano na podstawie studiów literatury przedmiotu, jak i badań własnych o charakterze pierwotnym.
URL http://ojs.wsb.wroclaw.pl/index.php/WSBRJ/article/view/149
Languagepl polski
File
Mroz-Gorgon_Polskie_marki_modowe_w_świadomości.pdf 506,29 KB
Score (nominal)8
ScoreMinisterial score = 8.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 8.0, 02-07-2019, ArticleFromJournal
Citation count*2 (2019-12-08)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back