Istota omnichannel z perspektywy zachowań nabywców i technologii

Natalia Malko

Abstract

Retail has been in recent years under the influence of intense technological progress and changing expectations and preferences of buyers. One of the most important changes was the evolution of the sales strategy towards omnichannel. It is based on the integration of distribution channels and communication with clients, thanks to which they are provided with the same purchase conditions in all channels used by the organisation. The aim of the article is to show the essence of the omnichannel strategy and changes in consumer’s buying behaviours and the development of information and communication technology as the factors determining the evolution of sales towards omnichannel.
Author Natalia Malko (ES / IM / DMM)
Natalia Malko,,
- Department of Marketing Management
Other language title versionsThe Essence of Omnichannel from the Perspective of Buyer’s Behaviours and Technology
Journal seriesHandel Wewnętrzny, ISSN 0438-5403, (B 12 pkt)
Issue year2018
No5 (376)
Pages160-168
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishomnichannel, marketing, handel
Keywords in Englishomnichannel, marketing, retail
Abstract in PolishHandel znalazł się w ostatnich latach pod wpływem intensywnego postępu technologicznego i zmieniających się oczekiwań i preferencji nabywców. Jedną z najbardziej kluczowych zmian była ewolucja strategii sprzedaży w kierunku omnichannel. Oparta jest ona na integracji kanałów dystrybucji i komunikacji z klientami, dzięki której zapewnia się im te same warunki zakupu we wszystkich wykorzystywanych przez organizację kanałach. Celem artykułu jest przestawienie istoty strategii omnichannel oraz zmian zachowań zakupowych nabywców i rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnej jako czynników determinujących ewolucję sprzedaży w kierunku handlu zintegrowanego wielokanałowo.
Languagepl polski
Score (nominal)12
ScoreMinisterial score = 12.0, 19-12-2018, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 12.0, 19-12-2018, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back