Badanie lojalności klientów biur podróży

Izabela Michalska-Dudek

Abstract

The main objective of the paper is characteristic and comparison of in dicators useful for both loyalty level measurement and customer relationship management (NP S indicator and TRI*M in- dex), as well as to consider possibilities of their implementation at the background of tourism econ- omy. The paper presents the results of empirical research referring to loyalty of tourist services consumers covering Polish nationwide network of travel agencies.
Author Izabela Michalska-Dudek (EMaT / DMaTM)
Izabela Michalska-Dudek,,
- Department of Marketing and Tourism Management
Journal seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, ISSN 1509-0507, e-ISSN 2353-2874, (B 9 pkt)
Issue year2015
No41/2
Pages141-152
Publication size in sheets0.55
Keywords in Polishlojalność, zarządzanie relacjami z klientami, wskaźniki, biura podróży, usługi turystyczne
Keywords in Englishloyalty, customer relationship management, indicators, travel agencies, tourism services
Abstract in PolishGłównym celem artykułu jest charakterystyka i porównanie wskaźników służących zarówno do pomiaru lojalności, jak i zarządzania relacjami z klientami (wskaźnik NPS oraz indeks TRI*M) oraz przedstawienie możliwości ich implementacji w gospodarce turystycznej. W artykule zapre- zentowano wyniki badań empirycznych dotyczących lojalności nabywców usług turystycznych ogólnopolskiej sieci biur podróży.
DOIDOI:10.18276/pzfm.2015.41/2-12
Languagepl polski
File
Michalska-Dudek_Badanie_lojalnosci_klientow_bior_podrozy.pdf 453,49 KB
Score (nominal)9
ScoreMinisterial score = 9.0, 20-08-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 20-08-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back