Zachowania indywidualnych darczyńców jako konsumentów na rynku organizacji charytatywnych

Barbara Iwankiewicz-Rak

Abstract

The paper presents the characteristics of the donor as a consumers of "satisfaction" from granted help and social activity that can be the basis of their segmentation. Features of contemporary donors show their philanthropic decisions are independent and autonomous. This becomes the basis for policy changes by the modern fundraising charities which adopt orientations for needs of donors in creating fundraising strategies.
Author Barbara Iwankiewicz-Rak (ES / IM / DPM)
Barbara Iwankiewicz-Rak,,
- Department of Principles of Marketing
Journal seriesZeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, ISSN 1509-0507, e-ISSN 2353-2874, (B 9 pkt)
Issue year2012
No25
Pages53-64
Keywords in PolishFilantropia, Segmentacja, Fundusze pomocowe
Keywords in EnglishPhilanthropy, Segmentation, Subsidiary funds
Abstract in PolishW artykule przedstawiono cechy darczyńców jako konsumentów "satysfakcji" z udzielanej pomocy filantropijnej i aktywności społecznej, które mogą być podstawą ich segmentacji. Cechy współczesnych donatorów wskazują ich niezależność podejmowania decyzji filantropijnych. To staje się podstawą zmiany zasad gromadzenia funduszy przez współczesne organizacje charytatywne, które przyjmują orientacje na potrzeby darczyńców w kreowaniu strategii fundraisingu.
Languagepl polski
Score (nominal)5
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back