Crowdfunding – nowe zachowania internautów

Barbara Iwankiewicz-Rak , Barbara Mróz-Gorgoń

Abstract

At present, the activity of Internet communities is oriented towards making use of „crowd” creativity in order to solve both social and economic problems. Its example is the development of social financing manifesting itself in, among others, the foundation of Crowdfunding platform. Apart from presenting the major properties and types of Crowdfunding, the article discusses the results of a survey on the motivation of the Internet users who engage in social financing. It turns out that their main reasons for doing so result from the social and idearelated attitudes taken by the Internet user rather than from their willingness to obtain any material of financial benefits.
Author Barbara Iwankiewicz-Rak (ES / IM / DPM)
Barbara Iwankiewicz-Rak,,
- Department of Principles of Marketing
, Barbara Mróz-Gorgoń (ES / IM / DPM)
Barbara Mróz-Gorgoń,,
- Department of Principles of Marketing
Other language title versionsCrowdfunding - new behavior of the Internet users
Journal seriesMarketing i Rynek, ISSN 1231-7853, (B 9 pkt)
Issue year2015
No8 [CD]
Pages196-204
Keywords in Polishspołeczności internetowe, crowdfunding, finansowanie społecznościowe, motywacje Internautów
Keywords in EnglishInternet communities, crowdfunding, social financing, motivation of the Internet users
Abstract in PolishWspółcześnie aktywność społeczności internetowych jest ukierunkowana na korzystanie z kreatywności „tłumu - crowd” dla rozwiązywania problemów zarówno społecznych, jak i gospodarczych. Przykładem jest rozwój finansowania społecznościowego i powstanie platformy Crowdfundingu. W artykule na tle wyjaśnienia głównych cech i rodzajów Crowdfundingu, przedstawione zostały wyniki sondażu dotyczące motywacji internautów angażujących się w finansowanie społecznościowe. Okazało się, że pobudki wynikają głównie z postaw społecznych i ideowych internautów niż z chęci uzyskania korzyści materialnych czy finansowych
URL http://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/marketing_i_rynek_nr_8_2015_cd_nowy.pdf
Languagepl polski
Score (nominal)9
ScoreMinisterial score = 9.0, 25-04-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 9.0, 25-04-2019, ArticleFromJournal
Citation count*7 (2019-12-08)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back