Działania marketingowe firm z branży e-commerce na przykładzie Zalando

Klaudia Kołodziejczyk

Abstract

The aim of this article is to describe marketing activities of the German internet platform Zalando. Considering the global market and the fact, that the Internet is becoming the main marketing communication instrument, proper selection of internationalisation and marketing strategies is increasing in value and thus, the choice of marketing instruments, that will help in maximising profits. The publication focuses on the analysis of marketing activities of the company from e-commerce industry – Zalando. The heart of the article is the analysis of selected advertising spots. The phenomenon of this store is listening to customers, forseeing and creating their needs, and at the same time taking care of their trust to the store and their satisfaction. The e-commerce industry is still developing and is becoming an important aspect in running a business, especially an international one. The fundamental thing for an effective business is taking care of a customer.
Author Klaudia Kołodziejczyk (WUE)
Klaudia Kołodziejczyk,,
- Wrocław University of Economics
Other language title versionsMarketing activities of e-commerce companies on the example of Zalando
Pages28-41
Publication size in sheets0.65
Book Bobowski Sebastian, Kuźmińska-Haberla Aleksandra (eds.): Ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, Debiuty Studenckie - Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2018, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, ISBN 9788376957388, 122 p.
Bobowski_Kuzminska-Haberla_Ekonomia_i_miedzynarodowe_stosunki_gospodarcze.pdf / No licence information (file archived - login or check accessibility on faculty)
Keywords in Polishinternacjonalizacja, marketing międzynarodowy, e-commerce
Keywords in Englishinternationalisation, international marketing, e-commerce
Abstract in PolishCelem artykułu była charakterystyka działań marketingowych niemieckiej platformy internetowej Zalando. Biorąc pod uwagę globalność rynku i fakt, iż internet staje się głównym narzędziem komunikacji marketingowej, na znaczeniu dla rozwojowych firm zyskuje prawidłowy dobór strategii internacjonalizacji i strategii marketingowej, a co za tym idzie, wybór takich narzędzi marketingu, które pomogą w maksymalizacji zysków. W artykule skupiono się na analizie działań marketingowych firmy z branży e-commerce – Zalando. Sedno stanowi analiza wybranych spotów reklamowych, m.in. z kampanii „Schrei vor Glück” i #elevateyourstyle. Fenomen sklepu polega na słuchaniu klientów i przewidywaniu oraz kreowaniu ich potrzeb, z jednoczesną dbałością o ich zaufanie i zadowolenie. Branża e-commerce wciąż się rozwija i staje się ważnym aspektem w prowadzeniu działalności gospodarczej, szczególnie międzynarodowej, a dbanie o klienta to podstawa efektywnego funkcjonowania firmy.
Languagepl polski
File
Kolodziejczyk_Dzialania_marketingowe_firm_z_branzy_e_commerce.pdf 761,26 KB
Score (nominal)20
ScoreMinisterial score = 20.0, 28-10-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back